MeijkeSpanje.reismee.nl

Twee maanden update

Hola!

Het is al weer even geleden dat ik wat op dit blog heb geplaatst. Dus dan maar een blog maken van de afgelopen twee maanden en wat ik heb uitgevreten

Smile

12 t/m 14 december was mijn vader overgekomen om te zien waar ik leef en om Barcelona een beetje te zien.
Op de vrijdagavond is hij bij mijn familie hier avond komen eten, mijn familie had speciaal allemaal typisch Catelaans en Spaans eten gekocht en gemaakt, wat erg lief was. Ik heb toen ook Igualada hier laten zien, de plekken waar ik het meeste kom.
Op zaterdag is mijn vader mij op komen halen en zijn we naar Barcelona samen gegaan. We hebben die dag een tour door Camp Nou gemaakt
Laughing
wat super leuk was, en veel gezien! Je kon tijdens de tour ook foto's maken 'met de spelers', wat we hebben gedaan. En uiteindelijk een leuk boek gekregen met die gemaakte foto's erin en wat informatie over FCBarca en spelers en trainers :D
Daarna zijn we naar de Sagrada Familia geweest en naar binnen gegaan, voor mij de tweede keer. Maar vond het nog steeds net zo indrukwekkend als de eerste keer.
We hebben daarna nog in het oude deel Barcelona rond gelopen in alle kleine, oude straatjes en toen op een klein pleintje lekkere tapas gegeten. Vervolgens zijn we verder gelopen naar het strand. Ik heb daar Barceloneta laten zien. Vlak daarna hebben we afscheid genomen en ben ik gaan feesten met vriendinnen in Barca en is mijn vader naar zijn hotel gegaan om vervolgens de volgende ochtend weer terug te vliegen naar het koude land.

Ik heb de kerst in Spanje meegemaakt en vond dat erg leuk. Alle families veel gezien en heel heel veel gegeten. Maar stiekem vind ik het Spaanse eten lekkerder dan het Nederlandse.. :D Waarschijnlijk omdat het niet zo standaard is om veel aardappelen te eten maar vooral veel soep en pasta. Zoals veel mensen met kerst altijd zeggen, ben ik ook zeker weten wat aangekomen van het teveel en veel te lekkere eten hier. Maar wat heb ik er van genoten om een kerst op een Spaanse manier mee te maken.

Na de kerst ben ik dus zelf terug gegaan naar Nederland om 'vakantie' te hebben. Het was een super tijd en heb er erg van genoten. Zoveel mogelijk mensen proberen te zien in de paar dagen die ik had en weer een paar dagen gefeest, wat ik hier in Spanje nou niet zo vaak doe hahah.
Iedereen die ik heb gezien bedankt voor de leuke paar dagen die ik heb gehad in mijn eigen landje.
Stiekem vond ik het ook wel weer fijn om terug te gaan naar Spanje. Het was even lastig om weer gedag te zeggen tegen de mensen die ik lief heb, maar het was dit keer makkelijker. Vooral om dat er hier gewoon mijn eigen leventje weer stond te wachten en de familie en vriendinnen die ik hier heb.
Dezelfde avond dat ik net thuis was ging al gelijk op bezoek bij een nieuwe au pair, die in mijn straat woont. Wat erg gezellig en leuk is. Daarnaast waren er meerdere au pairs hier gekomen begin januari, dus de groep is weer een stuk groter geworden. Zover ik weet zijn er nu totaal 9 au pairs in Igualada, maar dat zullen er ongetwijfeld nog wel meer zijn.
De nationaliteiten in de groep zijn ook erg leuk; Italiaans, Nederlands, Engels, Duits, Canadees en Amerikaans.

Een week geleden zijn we dus met een groep au pairs uit eten geweest bij een Italiaan hier in Igualada. De pizza's waren zo lekker. Als toetjes hadden we een pizza nutella..!! Nouuu.. dat is heaven, zooo lekker!

Laughing

Daarnaast is het ook wel goed dat ik nu toch eeeindelijk weer ben begonnen met sporten.
Dat late eten in de avond is nou niet het allerbeste om een beetje op gewicht te blijven haha. Dus ik sport nu van minimaal 2 tot max. 5 keer in de week. Het ligt eraan hoe mijn rooster is met de school voor de Engelse lessen. Maar elke week een keer zumba en zwemmen en de rest fitness, dus het gaat de goede kant op haha.

De uren die ik les geef op de school is verminderd. En dit komt omdat ik nu EINDELIJK!!! Spaanse lessen volg. Na gezeik te hebben gehad met een anders spaanse school en een privé lerares is het nu eindelijk gelukt. En dat komt vooral omdat er nu meer au pairs zijn, dus ik zit nu met 2 andere au pairs in een groep en er is vorige week een vrouw bij gekomen. Hierdoor zijn we een totaal van 4, dus officieel een groep volgens de spaanse school. Waardoor we ook een stuk minder betalen dan als we met ze 3'en of 2'en zouden zijn :)
Ik heb nu 3 weken gehad en merk dat het al wel beter gaat. Maar zoveel Spaans oefen ik niet thuis, aangezien er alleen maar Catelaans wordt gepraat. En dat versta ik toch nog wel iets minder dan Spaans. En de kinderen willen nooit Spaans praten omdat Catelaans toch makkelijker voor hun is.. hahaha.
Vanaf het begin bij de lessen moesten we gelijk presetentaties maken in het Spaans, weliswaar voor 3 minuten. Maar als je nog niet genoeg vocabulaire hebt is dat nog best lastig. Maar geluuuukkig bestaat daar google translate voor, mijn grote vriend hier in Spanje haha.

Door de weeks ben ik dus nu veel veel drukker dan dat ik was in het oude jaar. En dat is alleen maar een pluspunt want de weken vliegen daardoor nóg sneller voorbij dan dat ze al deden.! Het is ook al onwerkelijk om te bedenken dat ik hier al 4 maanden zit en nog maar 5 maanden te gaan heb. Als dat zo snel gaat als de afgelopen maanden ben ik heeeel snel terug haha.
Soms is het wel irritant, een soort van, om 24/7 met drie kinderen samen te wonen. Het is nooit is een keer heel erg rustig of stil. Dus echt heel erg uitslapen doe ik hier nooit echt haha.
Ben alsnog blij dat ik hier zit! Zou het niet anders willen of gemist willen hebben, dit is iets wat ik nooit meer ga vergeten.

Ik merk ook dat de kinderen erg op me gesteld zijn en het echt leuk vinden dat ik hier ben. En dat doet me heel erg goed, ze hebben ook al een paar keer gezegd dat ik veel spontaner ben en meer met hun doe dan de vorige au pair. Hahah, lullig voor haar, maar een compliment voor mij!

Smile

Dit was het denk ik wel weer voor nu. Ik ga heerlijk niksen nadat ik een avondje ben wezen stappen hier :) wat heel gezellig was. Maar nog steeds blijft het me verbazen dat iedereen pas half 3/3 naar de echte club gaat..! Dus zoals je kan raden was het een aardig latertje :)

Adéu!!

Reacties

Reacties

Janine

Je doet het top zo te horen Meijk! Geniet er maar lekker van voor je het weet is het echt om, dat idee heb ik zelf ook hihi. Dikke knuffel !

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!