MeijkeSpanje.reismee.nl

Bijpraatje

Het is alweer even geleden dat ik een blog heb geplaatst en ondertussen heb ik weer veel meegemaakt! :)

Twee weken geleden ben ik op een zaterdag echt wezen feesten in Igualada. De club La Sala werd opnieuw geopend want deze is tijdens de zomer dicht. Het was dus goed druk. Ik was met de twee Engelse meiden en een Amerikaans meisje die ik toen voor het eerst heb ontmoet. Voordat we naar de club gingen, waren we naar ZEN gegaan. Dit is een club/bar waar we wat hebben ingedronken. Ze hebben daar een leuke methode betreft drank. Er hangen een aantal tv beeldschermen in de ruimte met alle drank erop die ze verkopen. Hoe meer er van een bepaald drankje wordt gekocht hoe duurder het wordt. Dus wat doe je, je kiest een goedkoper drankje. Sommige kopen er gelijk een aantal daarvan. Best slim en leuk.
Zoals in Nederland begint het hier ook redelijk laat met feesten. En uiteindelijk waren alleen Millie en ik nog over. Ondertussen nog andere mensen tegen gekomen die Millie hier kent, erg gezellig. Dus met twee meiden naar een ander barretje gegaan waar we een gratis shotje kregen.. oeioei. Daarna naar club La Sala gegaan. Het was niet zo heel erg bijzonder.. Wat nogal heeeel raar was, was dat niemand, maar dan ook niemand danste. Ze stonden een beetje heen en weer te bewegen en dat was het.. Heel apart om te zien in een club haha. Millie en ik waren dus de enige twee die los stonden te gaan haha. We hadden het iig naar ons zin

Laughing

Vorige week op 30 oktober ben ik samen met Georgina naar Barcelona gegaan om een concert van Passenger te zien. En wow, die gozer is echt goed live! Vind hem zelfs beter live dan op record. Het was een redelijk kleine zaal met een paar honderd man erin. Na afloop een cd van hem gekocht en toen konden we dus 2 uur lang op de taxi terug wachten.. En dat op een tijdstip en plek dat je liever niet bent om 11 uur 's avonds. Laten we het erop houden dat ik blij was toen we in de taxi terug zaten. De hostmum van Georgina had de taxi voor ons geregeld met wat korting, anders betaal je van Barcelona naar Igualada zo meer dan €100,- voor een ritje..! ö

De dag erna dus op 31 oktober was het tijd om een weekend naar Madrid te gaan. En wat een weekend was dat! Om half 12 's avonds hadden we de nachtbus naar Madrid en kwam om 7 uur in de ochtend aan. Veel slaap hebben we niet gehad. Toen konden we de weg gaan zoeken hoe we naar het hostel kwamen. Gelukkig is de metro erg makkelijk en goed uti te zoeken. Toen kwamen Georgina en ik aan op Plaza Puerta del Sol, dit is een belangrijk plein van Madrid. Vlak daarachter zal ons hostel. We zaten letterlijk in het centrum van Madrid wat erg makkelijk was om overal te komen.
Terwijl wij met onze slaapkoppen met rugtas op onze rug als echte touristen door een winkelstraat liepen om half 8 om naar ons hostel te gaan, kwamen wij weer iets tegen hoor.. Er zat in een ingang van een winkel een oude man half onderuit gezakt, ik gaf er geen aandacht aan. Maar Georgina die keek blijkbaar naar hem en die tikte me opeens aan met geschrokken gezicht. Ik moest dus even naar die man kijken van der, dat had ik liever niet gedaan. Om een oude, vieze man, om half 8 's ochtends, terwijl je een slaapgebrek hebt, met zichzelf ziet spelen, maakt je nou niet echt blij. Mijn trek was iig gelijk verdwenen en moest heel erg mijn best doen om niet al te hard te lachen. Arme man! Het was weer een apart welkom in een stad hahaha! Op één of andere manier trekken Georgina en ik mannen aan die graag willen laten zien wat ze in hun broekkie hebben zitten.. Ik hoef het liever niet te zien!

Tongue Out

Maargoed, we kwamen even later aan in ons hostel en konden gelukkig onze rugzak droppen aangezien onze kamer nog lang niet klaar was. Daarna zijn we gelijk op stap gegaan en zijn we richting Plaza Mayor gaan lopen. We kwamen een patiserie zaakje tegen en hebben daar ons ontbijt genomen. Daarna zij we gaan lopen naar een touristen informatiepunt op Paseo del Prado. Toen hebben we tickets voor een bustour gekocht en een kaartje voor een tour in het Bernabéu stadion van Real Madrid. Ik moest erg om mijzelf lachen, woon vlakbij Barcelona en heb het Camp Nou nog niet eens van binnen gezien en wel het stadion van Real Madrid..!
Om ongeveer half 11 kwamen we bij het stadion aan met de bus van de bustour. Heb alles van binnen gezien van het stadion. Daarna zijn we weer op de bustour gestapt en hebben het rondje afgemaakt. Daarna zijn we even terug gegaan naar ons hostel om in te checken en even een broodje te eten. We hadden een kamer met 3 stapelbedden voor alleen damens. Het leek erop dat alleen wij twee op de kamer zouden verblijven. Dit bleek in de avond niet zo te zijn. Er was nog een meisje, wat prima te doen was. Op de kamer hadden we een eigen badkamer. Je kon ook een slaapzaal boeken met gedeelde badkamer met andere kamers, daar hadden wij niet zo'n zin in haha.
Nadat we dus wat hadden gegeten hebben we het andere rondje van de bustour gemaakt en wat rond gelopen in de winkelstraat en wat souvenirtjes gekocht. En bij een frozenyoghurtzaak een beker met ijs en een aantal soorten fruit en nog wat dingetjes gegeten, het was heerlijk! Daarna was het einde van de middag en merkten we dat we weinig slaap hadden gehad. Daarom hebben we even een nappie gedaan op de kamer en daarna klaar gemaakt om uit eten te gaan en wat drankjes te drinken in Madrid. We hebben op Plaza de Mayor bij een Spaans tentje gegeten. Wat erg goed was en leuk om te zitten. We hebben buiten op het terras gezeten, wat nog prima kon :) Ik heb toen een heerlijke paëlla gegeten en een lekker Sangria. Op het plein was ook aardig wat entertainment! Een aantal straat artiesten maar ook de Afrikaanse verkopers met hun kleedje en namaakspullen. Het was zo apart te zien, om de paar minuten kwam er weer een groepje Afrikanen aan met hun opgevouwen kleed op hun rug geslagen. En legde ze het neer waar de rest ook stond, wat ook niet erg slim is als je wat wilt verkopen.. Op een gegeven moment waren het er zoveel bij elkaar! Toen begon de entertainment van twee minuten. Er kwamen twee politie agenten op motor het plein op. Die Afrikanen hadden binnen een seconden hun kleed bij elkaar geslagen op hun rug en deden alsof ze daar net heel random waren aan komen lopen. Die agenten zijn ook niet helemaal achterlijk en beginnen naar de groep te rijden en geven gas bij. En de Afrikanen gaan van het nonchalant 'ik ben net aan komen lopen' naar sprinten voor je leven. En de agenten maar achter een paar van die Afrikanen aan, wat onbegonnen werk is aangezien die grote groep zich op splits. Maar Georgina en ik hebben er om kunnen lachen.
Daarna wilde we een drankje in de bar van het hostel drinken en een beetje op tijd naar bed aangezien we de volgende dag ook nog de hele dag hadden. Terwijl we terug liepen over Plaza Puerta del Sol werden we tegen gehouden door een gozer die ons een mooi praatje verkocht over een kroegentocht. We vertelde hem dat we die niet gingen afmaken omdat we de volgende niet wilde verpesten. Dus kregen we ook nog eens korting, 5€ voor een bandje met bij elke kroeg een welkoms shotje. Bij de eerste bar een gratis glas Sangria, waarna ik van de barman nog eentje gratis kreeg zodra die zag dat mijne op was :)
Het was wel een aparte kroegentocht, je kon zelf kiezen wanneer je naar de volgende ging, terwijl wij een beetje zaten te wachten totdat ons werd vertelt dat we door gingen. Toen zijn we maar zelf naar buiten gelopen en werden we door dezelfde jongen tegengehouden om te vragen wat we gingen doen. Toen overgehaald om naar 1 andere bar te gaan en dan terug naar de hostel. Toen we daar aankwamen kregen we een shotje tequila, ik wist wel dat ik lekker zou gaan slapen nu hahaha. Er was nog een andere jongen, van Engeland, die met ons mee ging naar die bar. Toen samen met Georgina en hem gepraat en na een uurtje vonden we het wel genoeg en zijn Georgina en ik terug naar ons hostel gegaan.
De wekker ging 6 uur later alweer en toen hebben we ontbeten in de bar van het hostel, wat prima te doen was. Daarna klaar gemaakt en onze rugtas met alle gekochtte souvenirs weer inpakken. Het was me wonderbaarlijk gelukt om alles in dezelfde tas te krijgen terwijl die al aardig vol zat toen ik aankwam! :)
We konden onze tas weer veilig achter laten en zijn toen op de bustour gestapt, aangezien we een twee daags kaartje hadden, en naar het Koninklijke Paleis gegaan. We zijn daar naar binnen gegaan en alle kamers gezien. En voor maar €10,- en hoeveel je ziet en hoe groot het is, vond ik het een goed prijsje! Toen was het onderhand alweer middag en hebben we ergens wat geluncht. Daarna zijn we naar het Thijssen-Bornemisza museum gegaan, want ik had gezien dat er een expositie was van Hubert de Givenchy! En op aanraden van mijn moeder. We hebben er voor gekozen om alleen de expositie te zien zodat we nog even konden rusten voordat onze weg terug moesten zoeken naar het busstation. Het was een gave en mooie expositie om te zien en ben blij dat ik het gedaan heb. In de winkel er nog een paar souvenirs van gekocht. Daarna zijn we terug gegaan naar het hostel en hebben twee uurtjes gechillt en vooral Georgina een powernap gedaan haha. Toen was het tijd om terug naar het busstation te gaan en daar op onze bus te wachten.
Daar nog even wat gegeten en toen was het tijd om terug te gaan met de bus van 11 uur. Deze keer hebben we wel aardig geslapen in de bus. Toen we in Barcelona aankwamen op maandag kwam het letterlijk met bakken naar beneden. Uiteindelijk was ik om 9 uur weer thuis en na mijn tas uitgepakt te hebben voor een paar uurtjes me bed in gegaan en wat slaap ingehaald. Het voordeel was dat iedereen in huis ook nog sliep dus er geen schreeuwende kinderen in het huis rond rende :)

Deze week was een iets drukker weekje voor me dan normaal. Tijdens mijn werkuren moest ik iets meer dingen doen, wat niet heel erg is. Dit was omdat er een markt nu in Igualada is wat erg bekend is in heel Catalonië. Namelijk REC. Dit is een markt met merken als LTB, Superdry, Mango, Desigual en heel wat spaanse kleding/schoenen merken, waaronder ook de kledingwinkel van mijn hostouders, BOXLEY. Dit zijn pop-up stores die worden op gezet voor 4 dagen in de oude leerfabrieken hier met 60 tot 70% korting. Omdat Igualada bekend staat om de maak van zijn leer zijn er heel wat oude fabrieken heeft, trekt het heel veel mensen uit heel Catalonië.
Natuurlijk heb ik ook even mijn rondje gemaakt op de markt en wat kleding ingeslagen voor goeie deals :) Het is werkelijkwaar een soort van heaven haha.
Op woensdag heb ik de kinderen van school gehaald in de middag en samen met hun naar mijn hostouders gegaan om samen te lunchen op de markt. Er zijn een aantal plekken waar je eten kan kopen en waar een dj staat die muziek draait. Ondertussen wordt er ook nog in de werkende leerfabrieken gewerkt. En de geur van het leer is heel apart en niet heel erg lekker om te ruiken.

Volgens mij vergeet ik meer dan de helft te vertellen van de afgelopen drie weken maar dit waren de grootste en leukste dingen die ik heb meegemaakt.
Over twee weken gaan Georgina en ik naar Rome en wat heb ik daar een zin in!

Laughing

Het weer hier is nu ook kouder geworden, ik loop iig al in mijn winterjas rond, weliswaar open maar alsnog. Met alleen een jasje is het niet meer zo lekker. Overdag als de zon volop schijnt en er nauwelijks wind staat is een jasje genoeg en is het nog aardig warm.
Mijn Spaans gaat ook steeds ietse beter, ik kan al een ieniemini beetje praten, maar het verstaan gaat al aardig goed en betrap de kinderen er soms op op wat ze zeggen omdat ze denken dat ik het niet versta. Wat soms ook grappige momenten zijn haha.

Dit was het weer voor nu, over een paar weken waarschijnlijk weer een nieuwe blog! :)

Adios!!

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!