MeijkeSpanje.reismee.nl

Weer even een update

Na ongeveer 2 weken weer een blogje plaatsen over hoe het hier gaat.

Vorige week was een best volle week. Dinsdag de hele dag Engelse les gegeven op de basisschool en in de middag de kinderen meegenomen naar huis, tafel gedekt, eten gemaakt en toen om kwart voor 3 weer terug gesjeesd en tot 5 uur les gegeven. Tijdens het les geven twee keer te horen gekregen dat ik zo mooi was van de kleine kinderen. Zo schattig hoe ze je allemaal aanstaren als je voor de klas staat en verlegen zijn.
Daarna de hele middag samen met Carles geweest. En hij had besloten dat hij maar een eigenwijze, koppige, 'alles nee' zeggende middag ging hebben. Dus hem een klein Engelse les geven was een heel gedoe en mijn geduld was al aardig op doordat ik de hele dag al bezig was geweest (wat ik niet meer gewend ben

Innocent
) Zelfs de schoonmaakster die hem al zijn hele leven kent kreeg het niet voor elkaar om hem zover te krijgen om even Engels te gaan doen. Puntje bij paaltje, uiteindelijk heel even Engels gedaan nadat we zijn moeder hadden gebeld en die tegen hem had gezegd dat ie moest anders kreeg die geen Bike trial spullen van zijn moeder. Wat was ik blij toen ik die avond in me bedje lag.

De woensdag ochtend naar Spaanse les gegaan en toen ik daar was kwam ik erachter dat ik er eigenlijk van Jan lul zat.. De klas was nu met 6 meiden waarvan Georgina en ik de echte beginners zijn en de andere 4 meiden wel wat Spaans konden verstaan en praten. Waardoor wij de rest ophielden en het voor ons ook niet leuk en eerlijk was. Toen hebben we besloten dat we een mail naar Xussi (je zegt het al een t voor juicy haha) zouden sturen en te zeggen dat dit voor ons niet werkt en dat wij in een apart klasje moeten zitten. Ondertussen heel wat gedoe en gemaild en gebeld door de hostmum van Georgina. Deze afgelopen maandag gingen we weer naar de Spaanse les in de ochtend, met geen idee wat er ging gebeuren. En ja hoor, toen we daar aankwamen werd ons verteld dat de klas dus niveau 2 doet en wij niveau 1 nodig hebben. De lerares dacht trouwens ook dat ik niveau 2 zou gaan doen en toen ik haar zei dat ik ook niveau 1 nodig heb kreeg ik een verdwaasd gezicht haha. Toen ik uitlegde dat ik nog nooit Spaans heb gehad begreep ze het iets meer, maar denk dat ze het idee dat ik het wel allemaal begreep. Blijkbaar kan ik een gezicht opzetten in de les waarvan er wordt gedacht dat ik alles snap hahah. Ook goed om te weten
Hier thuis verteld wat er aan de hand was en op woensdag kregen Georgina en ik een mail dat we bij Inlingua één uur per week privé les konden krijgen voor 14€ per uur, we hebben sowieso 2 uur nodig. Dus dat is al 28 euries in de week wat neerkomt op zo'n €112 euro in de maand. Maar voor bijna 3 uur in de week gewone les betaalde we €70. En toen werd er ook nog leuk in de mail gezegd dat we elk €40 euro besparen... Zelfs gerekend met 1 uur in de week weet ik niet hoe ze daar bij komen.
En het zou betekenen dat we niet meer op de maandag en woensdagochtend zouden kunnen gaan, terwijl wij de eerste twee meiden waren die zich hebben aangemeld voor de les en toen hebben gezegd dat die twee ochtenden het beste voor ons is. Maar omdat wij een niveau lager hebben, mogen wij naar een andere dag gaan.. jaa hoooooiii
Uiteindelijk alles bij elkaar hebben we maar besloten om niet maar Inlingua te gaan want ze kunnen ons blijkbaar niet geven wat we willen en wat we nodig hebben. Dus we zijn nu bij de andere taalschool aan het navragen en mijn hostmum en de hostmum van Georgina helpen ons erg door mee te denken en te zoeken naar mensen die ons goedkoop privélessen willen geven :)

Op vrijdag was ik overdag vrij, en in de avond zou ik samen met de kinderen thuis eten. Mosa en Xavi waren in Gerona voor zaken. Alleen werd Carles de nacht van donderdag op vrijdag ziek, en ook echt goed ziek. Hij ging gelukkig heel de vrijdag naar zijn oma toe, wat voor hem ook beter was. En ik zou in de avond alleen met de meiden zijn. Toen heb ik ze opgehaald van dansen en daarna samen met Sol echte Nederlandse pannenkoeken gebakken. Ze kenne het hier wel maar dat zijn crêpes en die zijn klein en dun. Dus ik maakte die pannenkoeken. En Sol en ik zaten er na één al gelijk goed vol. Dat kwam ook wel door de dikke laag nutella die we erop hadden gedaan

Laughing
Toen dacht ik dat we leuk een meidenavond zouden kunnen houden, maar de dames hadden afgelopen week veel toetsen en veel huiswerk. Toen na het eten, het was toen al ongeveer 10/half 11, gingen ze aan het huiswerk. Dit hebben ze tot 1 uur in de avond volgehouden!!
Surprised
En toen was het toch wel tijd om naar bed te gaan want de volgende dag zouden ze naar hun tante gaan met hun neefjes en nichtjes.

Toen de meiden in de middag waren opgehaald ben ik gelijk naar het busstation gelopen, en net aan de bus gehaald. Toen ben ik samen met Millie en Georgina weer naar Barcelona gegaan, maar nu was het plan om naar het strand te gaan aangezien het nog steeds mooi en warm weer was. Toen we onder weg waren was het nog warm en mooi weer, en je raadt het waarschijnlijk al. Wij komen daar aan... en het is bewolkt..

Frown
maar het was niet koud dus wij ons handdoekjes neergelegd. We hadden wat te eten en te drinken gekocht en konden live een volleybaltoernooi meemaken.
We zitten lekker te liggen en te kletsen en opeens zien we een fietser op het strand staan, met zijn fiets, zn helmpie en zijn typisch wielrenkleding aan. Hij staat daar en een beetje rond te kijken naar de zee. En toen begon het lachen. Opeens ziet Georgina dat hij zich gaat omkleden. Nu verwacht je dat mensen een boxer of onderbroek ofzo aanhebben.. Nee deze man niet.. En ja hoor, hij doet serieus zijn wielrenbroek uit en staat in zn naakie.. Wij als meiden liggen bij die tijd al gevouwen. Hij doet vervolgens zijn onderbroek aan, maar ik geloof dat hij door had dat hij werd uitgelachen haha. Dus doet vervolgens weer zn onderbroek uit.. staat weer in zn naakie en doet zijn wielrenbroekie aan. En je zag het gewoon zitten.. sorry, maar dat viel echt op. Het was geen klein zaakie.
Die man loopt dus langs ons en loopt langs de zee naar een stukje verder op en kijkt nog een aantal keer onze richting op om waarschijnlijk te kijken of we nog lachen. En wat hebben wij gelachen, niet normaal. Maakten wij weer mee hoor.
Toen kregen we een beetje trek en liepen we weer richting de stad. We gingen eten bij Bernie's Burger. Dit was een super tent, typisch Amerikaans jaren '60, met de jukeboxen en de wit met rode streep banken. En de hamburger.. wooow, nog nooit zo een goeie gegeten, een echte aanrader als je trek hebt in een burger en in Barca bent om die daar te gaan halen. We hadden ook wel trek in een beetje alcohol dus daarna een lekkere cocktail besteld :)
Vervolgens hadden we de laatste bus om 22.00 uur weer terug naar Igualada en kon ik weer 30 minuten lopen voordat ik echt thuis was.

Zondag had ik geen zin om mee te gaan naar familie, en wat bleek, ze gingen ook niet. Dus eindelijk een keer een zondag lekker rustig thuis en in de stad gebleven. Er was een evenement aan de gang aan de rand van Igualada want er was een nationaal feest of iets dergelijks. Millie, Georgina en ik daar naartoe gegaan en rond gelopen in de te warme zon. Er was een renbaan met obstakels van wind, water, vuur en aarde, erg leuk om te zien. Daarnaast was er een wielrenwedstrijd, een hondenshow dat ze zo'n parcours moeten afrennen en allemaal kraampjes met reclame maar ook met verse smoothies en fruit :)
Toen ik weer in de middag thuis kwam zat ik even rustig op me kamer. En was er opeens de grootste ruzie aan de gang thuis tussen de meiden waarna ook de ouders even van zich lieten horen. Ik bleef dus maar even een tijdje ruuuustig op mijn kamer zitten en te wachten totdat de storm over was. Gelukkig duurde het niet heel lang!

Maandag en dinsdag waren weer een gewone dag. Gelukkig ging het deze dinsdag met Carles wel goed. We hebben buiten gerend, want de fiets was kapot dus we konden niet gaan fiets. In de tuin getuinierd en met modder geklierd. Woensdag wel een heel uur les gegeven op de basisschool.

Vanavond eindelijk een avond drankjes drinken en misschien wel ergens feesten in Igualada, we zullen zien hoe dat hier is. Morgen weer naar Barcelona om een Nederland meisje te ontmoeten die ik ken via de Nederlands au pair organisatie. Eindelijk weer een beetje Nederlands praten. Ik merk dat ik nu meer in het Engels denk dat in het Nederlands. Zelfs iets hardop tellen of een boodschappenlijstje maken gaat nu niet meer in het Nederlands maar automatisch in het Engels..! Hahah, beetje zorgwekkend. En zondag een hardloopwedstrijd met de familie en Georgina omdat er weer een soort van feest iets is.

Ohja, het weer hier is nog altijd warm en zonnig. Alleen in de ochtend en de avond zodra de zon er nog niet is of al weg is, koelt het wel snel af en heb je een jasje nodig. Maar om te zeggen dat het dat koud is, nee, wel een beetje frisjes :p De winterjas blijft dus nog steeds (hopelijk) lang in de kast liggen. Van het weekend wordt het hier ook weer warmen net als in Nederland. Alleen wordt het hier rond de 28 graden

Laughing
Laughing
Laughing

Een zonnige adiooss uit het warme Igualada! xx

Reacties

Reacties

Papa

Hi Meijkie, Jammer dat die Spaanse les zoveel voeten in de aarde is en dat terwijl jullie blijkbaar de eerste waren die je aangemeld hadden, maar blijkbaar is een klas voor 2 niet lucratief genoeg...... Hoop dat er een oplossing voor komt, want het is toch wel voorwaardelijk en makkelijk als je daar Spaans leert. Dit is de kans namelijk. Druk leventje als ik dat allemaal lees en op de school gaat 't goed, leuk hoor! Ik heb vandaag (zaterdag) de hele keuken verwijderd en afgevoerd. Pff, wat een klus! Alleen de spoelbak unit staat er nog, want als ik die verwijder moet ik ook het water en de cv afsluiten i.v.m. de plint verwarming die er onder staat. De ijskast moet ook nog, maar dat is zo gebeurd. Dat doe ik morgen (zondag). Vanavond met Corrien, Lex, Bas, Joke, Hans en Marleen naar Showbizz city, dat is nog het cadeau voor Corrien d'r 50-ste verjaardag. Nog een fijn weekend en geniet!

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!