MeijkeSpanje.reismee.nl

Barcelona

Gister ben ik met Georgina (Engels meisje van Spaanse les) naar Barcelona geweest om een dagje de toerist uit te hangen. En of dat is gelukt!

Laughing


We hadden online tickets geboekt om in de Sagrada Familia te komen en daar binnen een audio tour te krijgen. En god oh god wat was dat mooi! De foto's komen er snel aan, dan kan je beetje zien hoe het eruit ziet. Het was zo adembenemend mooi. Ben niet religious of iets maar ik was er beetje stil van, hoe het eruit ziet en door de achitectuur die Gaudi heeft ontworpen en grotendeels zelf heeft gebouwd. De aankomende 20 jaar wordt er nog verder gebouwd aan Segrada Familia voordat hij helemaal af is.. Ongelofelijk!
En het glas in lood in de ramen daar is zoooo mooi! Het zijn allemaal mooie kleuren van rood t/m blauw. Op sommige foto's zie je het lichtinval en lijkt het net gekleurde lampen die er schijnen, maar alles minder is waar, het was het zonlicht wat door de ramen scheen en wat je binnen zag. Ik heb er met bewondering naar gekeken en het was de bedoeling om het plafond eruit te laten zien als een bos met bomen en bladeren. Dat is gelukt, vind ik. Hahah

Voordat we Sagrada Familia in zijn gegaan hadden we een ticket gekocht voor de bustour. We hebben toen het grootste rondje gedaan en dat was ook weer super om te zien. Ik ben twee keer eerder in Barcelona geweest en ik weet nog dat ik de stad toen al mooi vond en wilde altijd terug komen. En nu 5 jaar later ben ik er weer en kan ik er ELK weekend naartoe!!

Laughing
Ooit, ja ooit, woon ik in Barcelona, ben zo verliefd op die stad, ookal ben ik er pas deze keer twee weekenden geweest. Maar alles is er mooi om te zien, de achitectuur van de gebouwen, de mensen, de winkels, het leven daar, de (vele) (palm)bomen die je er ziet :)
Ik heb heel erg het idee om snel alles van Barcelona te zien omdat het hier voelt als een vakantie, wat merendeels ook met het nog warme weer te maken heeft. Maar dan denk ik neeeee, geen haast, je hebt nog 9 maanden de tijd om er elk weekend naartoe te gaan en een deel van de stad te ontdekken. Dat is één ding wat ik zeker ga doen.

We wilden dineren bij de zee, want zoals ons verteld was in de bustour was dat daar goeie restaurants zitten. Jammer genoeg door tijdgebrek ging dit niet meer lukken, maar dat gaat zeker een keer goed komen. Het is zo apart dat je het ene moment de meest mooie achitecturen ziet van gebouwen, het andere moment volop in de winkels bent, het andere moment weer alleen maar bij restaurantjes zit en het andere moment bij de zee bent en het idee hebt dat je helemaal niet in een grote stad bent, een stad van tegen de twee miljoen inwoners.

Al in al was deze dag zo goed geslaagd, met het hoogte punt de Sagrada Familia van de binnenkant zien! :D Als je nog nooit in Barcelona bent geweest, ga het een keer doen, het is zeker meer dan de moeite waard, niet gelogen.

Vervolgens was ik helemaal gesloopt van een lange dag. Gebeurde hetgene 's nachts waar ik aardig bang voor ben.. ONWEER! En niet zo een beetje ook..!
Het kwam steeds dichterbij en door de bergen hier werd elke klap weerkaatst waardoor het nog langer leek te dure. En op een gegeven moment was me er toch een keihard klap..!

Surprised
Ik maak geen grapje als ik zeg dat de ramen ervan trilde. Ik schrok zooo erg. Het is hier ook nog is zo dat er van die rolluiken voor de ramen zitten als we slapen, dus een flits zie je hier niet. Ik kon me ook niet 'voorbereiden' op een eventuele harde donder, wat ik nog minder leuk vond haha! Gelukkig duurde het niet al te lang en was ik ook te moe om er al te lang wakker van te liggen, godzijdank!

Adios amigos, ik ga eten en lekker me nestje weer in :) Het wordt weer een volle, drukke, leuke week vanaf morgen.

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!