MeijkeSpanje.reismee.nl

Heel wat zonnestralen en 20 muggenbulten verder

Alweer een week voorbij en dus heb ik alweer weekend voor 3 dagen lang! Het is ongelofelijk hoe snel de tijd hier voorbij gaat.

Afgelopen week was de eerste week dat alles een beetje is zoals het hoort te gaan.
Alle activiteiten van de kinderen zijn allemaal begonnen en deels ook mijn eigen. Waaronder Engels les geven op de basisschool van mijn au pair kinderen!!

Laughing


Vanaf nu geef ik elke week één dag Engelse lessen aan de klassen op de basisschool. Elke week is het een andere dag zodat ik alle klassen heb. Wat erg leuk is!
Maandag ging ik dus naar de school toe om even mijn gezicht te laten zien aan alle klassen, en toen werd het me echt duidelijk dat er al een tijdje over me is gepraat op de school. Via mijn kinderen had ik al gehoord dat mijn naam een aantal keer was gevallen. Maar dat ik serieus beroemd zou zijn in die school had ik niet verwacht! Hahah. IE.DER.EEN wist serieus mijn naam en kwam me vrolijk gedag zeggen, ik wist niet wat me overkwam! Dat is zo raar om mee te maken, mensen die je naam kennen en je al leuk vinden terwijl je ze nog nooit hebt gezien :p
Maar dat maakte het juist erg leuk om zo warm welkom geheten te worden. :) en wat ook weer een groot verschil is met de Nederlandse basisschool is dat ze hier in de klas blijven zitten en voor elk vak een andere leraar hebben. In de kleuterklassen hebben ze een vaste lerares en daarnaast de leraressen voor de vakken. En deze leraressen die gaan dus alles klassen rond. Het is dus niet zoals bij ons zo dat je op de basisschool 1 leraar/lerares hebt voor elk vak en elke dag.! EN nog een verschil hier is dat ze al op hun 3e (!!) Engelse les krijgen, dus op de kleuterschool.. dat tevens hier tot je 5e jaar duurt. En toch is het erg boeiend dat Spanjaarden bar en bar slecht Engels spreken. Maar met alleen twee uurtjes per week Engelse les wordt het natuurlijk niets, en dan zijn hier alle Engelse of Amerikaanse series of soaps nagesynchorniseerd in het Spaans..

Undecided


Het weer hier is afgelopen week ook super geweest. Alleen aan het begin van de week twee dagen grijs maar daarna alleen maar zon, warm en korte broeken weer
Laughing

Afgelopen zaterdag ben ik naar Barcelona geweest met een meisje die ik via een au pair site contact mee had gekregen, het wat was het mooi. We zijn eerst naar Arc de Triomf geweest en vervolgens via de passage naar Parc de Ceitadella gelopen om daar rond te lopen en in de zon te chillen. Wat een mooi park is dat, met daarachter een dierentuin :) haha
In dit park was een grote mooie fontein, foto's daarvan staan ook op deze blog.

Morgen ga ik weer naar Barcelona om een dagje de toerist uit te hangen maar dan een hele dag en met een meisje van mijn Spaanse les. Een Engels meisje, dus eindelijk weer even goed correct Engels horen en praten. Doordat mijn au pair familie niet het niveau Engels heeft als ik ga ik ongemerkt hun niveau Engels praten om maar duidelijke over te komen, wat natuurlijk niet goed is :p

Hier is het op zondag de gewoonte om met familie te zijn, en laat deze familie nou groot zijn met aan de kant van mijn hostvader 9 neefjes en nichtjes, erg gezellig dus! Afgelopen zondag toen het hier heel de dag stortregende mee gegaan naar de lunch van de familie wat weer erg lekker was betreft het eten

Smile


Ohja! Over die 20 muggenbulten.. Die heb ik gister in ongeveer twee uur tijd overdag opgelopen door een stomme mug die mij graag wilde irriteren terwijl ik zat te relaxen..
Waardoor ik nu op één onderbeen 12 muggenbulten heb zitten, lijkt net of ik één of andere vage ziekte aan me been heb. Echt top! Weet niet wat ik liever heb, spinnen in je tuin of muggen in je huis..

Ik ga weer even van het lekkere weer genieten :)
Adíosxx

Reacties

Reacties

Mary

Ben blij om te lezen dat je het naar je zin hebt!
En wat bijzonder dat je les geeft op school, wat een beleving! Doe je goed.
Dikke kus vanuit Voorhout Xxx

Meijke

Ja, het is zeker heel leuk om daar op de school les te geven, heeft heel erg te maken met waar ik voor heb geleerd :)
Ook leuk tijdverdrijf zo.
xxx

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!