MeijkeSpanje.reismee.nl

Mijn eerste week

Hier zit ik dan, in het zonnetje met mijn laptop op schoot mijn eerste reisblog te typen over mijn leven in Spanje!

Mijn eerste werkweek zit er alweer op en ik begin nu al verliefd te worden op het stadje Igualada. Mijn hostouders, zoals dat zo leuk heet, zijn super aardig en proberen het zo makkelijk mogelijk voor mij te maken. Ik heb me eigen kamer hier, mijn eigen auto, mijn eigen fiets, ik kan gaan en staan waar ik wil als ik vrij ben. Het is een erg liberale familie zoals ze zichzelf omschrijven haha. De eerste paar dagen was ik er afhankelijk van de schoonmaakster (ja die is er ook nog) om de kinderen van school op te halen, ik wist de weg nog helemaal niet, wat ik erg vervelend vond want ik wil graag alles gelijk goed doen en zelf doen. Simpel weg erg eigenwijs.. Maar nu ik de weg weet en mijn taken betreft de kinderen zelf kan doen, voel ik me al een stuk beter.
Mijn uitzicht vanuit mijn kamer is zo mooi. Je kijkt tenminste niet meteen tegen een ander bakstenen huis aan zoals in Nederland. Nee, ik kan nu heel ver kijken en zie vooral veel bergen en het stadje Igualad :)

Gister heb ik al een ontbijtdate gehad met een Russisch meisje van mijn Spaanse lessen. Ik vind het echt heel leuk, soms ook erg verwarrend, om zoveel talen te horen en te leren. Hier in huis spreken ze Spaans, Catelaans en dan Engels. En dan kwam gister ook nog het Duits langs van het Russiche meisje. Van het weekend ga ik naar Barcelona toe, dit ligt maar 45 minuten met de bus van mijn stadje vandaan!

Laughing

Weetje:Igualada staat bekend om zijn leer dat hier wordt 'gemaakt'. En dit leer wordt gebruikt voor handtassen Chanel, Louis Vuitton, Dior en nog een aantal bekende merken!

Laughing

Het weer was de afgelopen dagen in Spaanse begrippen koud, het was bewolkt en soms een spatje regen maar of het nou echt koud was, vond ik niet. Sinds gister is het in ieder geval een stuk beter. Mooie strak blauwe lucht en lekker warm! :)

Ik moest aan het begin wel erg wennen met het late eten. Lees: tussen 9 en 10 AVONDETEN!

Surprised

De eerste dag had ik daar best wel moeite mee, vooral mijn maag eigenlijk. Nu ik het ritme beetje over heb genomen van de familie hier gaat het wel wat beter. Maar dat slapen met een volle maag is nou niet echt top.. Het is wel een relaxte manier van eten en koken hier, het is niet standaard drie dingen op je bord zoals bij ons in Nederland, zoals groente, aardappelen en vlees. Tussen de middag is het vaak salade met vlees of kip met een sausje erbij. En in de avond vaak weer salade met een omelet of een soep met wat brood.

Mijn taken als au pair zijn erg makkelijk. In de middag moet ik de lunch altijd voorbereiden/maken en in de middag rond 5/6 haal ik de kinderen op van school en breng of haal ze van en naar naschoolse activiteiten. Zoals dansen, art, muziekles, leren fietsen, het is dan vooral veel autoritjes maken :p

Voor nu was dit het weer even, er komt vast snel weer een blog aan :)

Adiosss!

Reacties

Reacties

Mary Willemsen

Hi Meijke wat leuk om te lezen hoe het met je gaat!
Je bent goed door je eerste week heen gekomen in ieder geval :)
Wat dat late eten betreft ik zou gewoon niet teveel eten...
Greetz, Mary

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!