MeijkeSpanje.reismee.nl

Hola!

Nou de afgelopen tijd heb ik weer een aantal dingen meegemaakt die het waard zijn te vertellen

Laughing

De maand februari was er geen een week 'een gewone week'.

Woensdag 4 februari:
De kinderen hadden SNEEUWVRIJ! Nah ik viel bijna van mijn stoel toen ik dat hoorde.
Op dinsdag was de voorspelling al dat het zou gaan sneeuwen de volgende dag. Dus Sol verteld me al heel enthousiast dat ze morgen sneeuwvrij hebben als het sneeuwt. Ik denk bij mezelf, nah dan mag er in een korte tijd wel heeeeel veel sneeuw vallen als ze sneeuwvrij krijgen. Xavi zei ook dat als het hier sneeuwt, alles stopt. Ik weer beetje denken van nah, dat zal wel allemaal beetje overdreven zijn.
Ja hoor, volgende ochtend, álles wit, alles! Maar een echt dik pak sneeuw lag er niet, niet om te zeggen dat ze sneeuwvrij zouden krijgen. Dus het was in huis al extra vroeg rumoerig en heen en weer geren op de trap om dikke schoenen te pakken, wanten, sjaals, Joost mag weten wat nog meer. Maar nee, geen sneeuwvrij, de kinderen moesten gewoon naar school. Met een lang gezicht, natuurlijk!
Krijg ik een berichtje van Mosa dat ze nu naar huis komen dus we de lunch wel samen maken. Prima! Ik bedenken wie ze dan met 'ze' bedoelt.. En ja hoor, de kinderen hebben SNEEUWVRIJ gekregen!! Mijn mond viel letterlijk open en heeft geloof ik de hele middag open gestaan van verbazing. Er lag hoogstens 10 cm sneeuw. Ook wat Xavi me had verteld, alles lag stil. Reden nauwelijks auto's, alle activiteiten waar dan ook gingen niet door, ook als het binnen was. Strooiwagens? Wat zijn dat? Antivries spray? Wasda? Het was een hele nieuwe wereld voor me om te zien, met maar een paar centimeter sneeuw, hahaha. Ze hadden mijn gezicht voor de grap moeten filmen de hele middag, kon je lachen.
Maar goed, in de middag was het weer strak blauw de lucht en scheen de zon lekker, dus de sneeuw smolt beetje bij beetje. Zover dat in de avond de straten sneeuwvrij waren en zelfs al droog. Maar alsnog, zag je nauwelijks auto's op de weg, en ook in de dansschool van Mosa waren er nauwelijks kinderen. Elke les waren er minder dan de helft van de meiden die er normaal zijn.. Zó apart!

Donderdag 12 februari:
Ik moest in de ochtend om 10 uur een uurtje engelse les geven in de school. Ik rijd niets vermoedend in me oude barrel, zie ik opeens een oranje wolk, wat er best mooi uitzag. Ik denk bij mezelf, nah zal wel iets met de natuur hier zijn ofzo. Ik fotootje van maken.
Al snel in de school kom ik erachter dat het toch niet zo een gewone wolk is als ik eerst dacht.. Alle kinderen zitten met hun neus tegen de ramen gedrukt om de wolk te bekijken en het is HET gesprek van iedereen. Blijkbaar was er een explosie in een fabriek in een dorpje vlakbij Igualada. Weliswaar een chemische fabriek.. Dus je raadt het al, het bleek een giftige wolk te zijn. Er zat een bepaald soort ijzer in wat vrij was gekomen waardoor de wolk oranje was en ook giftig. Daardoor had de politie hier een chemical evacuation plan level 2 vrij gegeven. Dit gaat tot level 3, level 3 is het evacuëren van Igualada. Dus alle ramen en deuren moesten dicht blijven en je mocht de straat niet op. De eigenwijze, koppige, het zal we meevallen Nederlander die ik ben, gaat gewoon over straat naar der auto om naar huis te gaan, ook vooral omdat er een raam open stond thuis.
Maar goed, uiteindelijk bleeeeek de wolk toch ook wel weer mee te vallen kwa giftigheid dus mensen mochtend de straat weer op, behalve; kinderen, oudere en zwangere vrouwen. Hierdoor moesten mijn kinderen dus in de school lunchen. Dit is best wel ongewoon in Spanje, en ze zouden eigenlijk bij hun oma lunchen, wat dus mooi niet door ging. Maar de oudste kon dat wel, die begint haar lunchpauze een half uur later dan de andere twee en toen was er net vrijgegeven dat iedereen weer de straat op mocht. Maar de gemeente Igualada moest alleen voor de school waar mijn kinderen op zitten al 700 broodjes en drinken klaar maken. En dan waren er nog 3 andere scholen in Igualada die dit nodig hadden. Moest even gefixed worden in een tijdbestek van 2 uur..! ö
Voor de veiligheid waren alle buitenactiviteiten in de avond ook afgelast, aangezien het toch nog kinderen zijn.
Er was zelfs een foto van de wolk op 9gag geplaatst! Hahahha. Maar daar stond Barcelona op... Alles wat hier in de buurt van Barcelona gebeurt, wordt gelijk Barcelona gezegd, terwijl het niet zo is! :p

Zaterdag 14 februari:
Zaterdag ben ik samen met Alina naar Barcelona gegaan om naar de film 50 tinten grijs te gaan en daarna romantisch samen te dineren. Aangezien het Valentijn was het we het dan maar samen vierden ipv lonely in ons bed ons vriendje missen.
Gelukkig heb je in Barcelona een aantal bioscopen die alsnog de orginele engelse versie laten zien ipv alleen maar stom overgesproken films. Het was wel grappig dat we er zo uit konden halen dat alle meiden wel au pairs zouden zijn, allemaal in een groepje, pratend in verschillende accenten engels.
Na de film zijn we terug naar La Rambla gelopen en toen in een van de kleine zijstraatjes was gegeten. Terwijl we door een straatje liepen met allemaal winkeltjes, kreeg ik wel een hele aparte vraag gesteld. We liepen langs een winkeltje waar twee meiden stonden, donker haar, getinte huid. Toen werd MIJ gevraag (BLOND haar, BLAUWE ogen) of ik van Israël ben................................................... Ik keek opzij, en normaal lach ik niet iemand uit in zijn/haar gezicht. Maar heb toen echt even hard gelachen en nee gezegd en mooi doorgelopen. Ik was zooo stom verbaasd dat mij die vraag werd gesteld, volgens mij wel overduidelijk dat ik niet van Israël kom. En is nou ook niet echt een land waar ik graag mee geassocieerd wordt.
Na deze aparte vraag hadden we een leuk, redelijk nieuwe, tapas tentje gevonden. Hier hebben we een aantal lekkere tapas gegeten, waaronder natuurlijk jámon, pan tomato. En ons toetje was werkelijkwaar hemel. Er stond op de kaart creme catalana, is gewoon creme brulée normaal gesproken. Maar hier hadden ze een soort luchtige, opgeklopt schuim wat super lekker smaakte met onderin aardbeien. Totaal niet wat we verwachtte maar het was super. Daarna kregen we een super sterke mixdrankje van de zaak omdat het Valentijn was. Het was volgens ons vodka met een heeel klein beetje sevenup ofso met onderin een hartjes snoepje. Een heel sterk en rooz drankje maar wel leuk om te krijgen.

Maandag 16 februari:
De kinderen waren vrij van school. Omdat het Saint Valentine was of zo iets, iig weer een of andere viering.! Dus dat betekende voor mij ook dat ik vrij was. Dus heb ik die dag niet zo heel veel uitgevogeld. Vooral op mijn bed films gekeken, ook wel is lekker haha.4

Zaterdag 21 februari:
Het was Millie's birthday. Dus met een paar au pairs van hier naar Barcelona gegaan naar het apartement van Millie.
We hadden een surprise voor Millie gemaakt. Iedereen had afgezegd dus Millie dacht dat ze alleen met Sarah en een van haar huisgenootjes der verjaardag zou vieren. Maar dat was natuurlijk heeeelemaal niet waar. Sarah had Millie uit der apartement geschopt om een verassing voor te bereiden. Dus na 8 uur kwamen wij een voor een binnen, en meegeholpen aan het versieren van het huis en eten klaar gezet. Terwijl Millie naar boven kwam zijn wij in haar slaapkamer gaan staan met aangestoken 'happy birhtday' in de brownie. Sarah vertelde Millie dat er een verassing in haar kamer was, dus ze komt niets vermoedend de hoek om en schrikt zich als ze ons ziet staan. Helemaal verbaasd, wat ze nog ongeveer voor een uur lang is geweest. En maar blijven zeggen 'en jullie zeiden dat jullie niet konden komen!'. De Spaanse mensen kwamen pas rond 12 uur aan, heeel normaal daar.. Dus om 1 uur gingen we met de metro naar Razzmatazz, een van de grote clubs in Barcelona met verschillende kamers en muziekstijlen. Dus 2 uur waren we binnen. Ik wist op een gegeven moment niet meer of ik nou al in een bepaalde kamer was geweest of niet. Een aantal kamers zitten aan dezelfde kant en zien er dus precies hetzelfde uit. Het was ook mega druk, elke kamer stonden heeeel veel mensen. En er was natuurlijk was drama, wat altijd gebeurt met een avond uit. Dus Sarah en ik waren het zat en zijn toen om 5 uur samen naar het huis van Millie gegaan en daar alvast opgeruimd. Een half uur later kwam de rest aan.
Gezellig knus met ze 4'en in het bed van Millie geslapen en twee andere meiden sliepen op de bank en een matrasje in de woonkamer. De volgende ochtend, nouja middag eerder, zijn we gaan ontbijten. Bij de Burger King

Laughing
Er bleek een of andere viering te zijn. We konden er alleen net achterkomen van wat. Zagen wel in de parade veel mensen van Colombia en de vlag ervan. Het was iig leuk om te zien en het weer was weer fantastisch en lekker warm.

Weekend van 27 februari - 1 maart:
Het weekend dat Jamie naar Barcelona kwam!!

Laughing

Afgelopen weekend was het dus zover dat ik mijn stad kon laten zien. Volgens mij is dat goed gelukt.
Vrijdag ochtend heel vroeg de bus gepakt omdat ik om 9 uur op Plaza Espana moest zijn. Het was die ochtend best koud, stond een aardig windje en was bewolkt.. Gebeurt ook niet zo vaak hier. Eerst hebben we onze koffertjes bij het hotel achter gelaten zodat we dat niet meer mee hoefde te sleuren. Daarna zijn we naar het aqarium gegaan bij het strand. Ik had het eerlijk gezegd groter verwacht, MAAR wel Nemo en Dora gezien!
Laughing
Daarna zijn we naar een winkelcentrum gegaan en het winkelgedeelte van de stad. Beetje winkeltjes en kleding kijken. In de middag terug naar het hotel gegaan en ingecheckt en een nappie gedaan, aangezien we alle 2 er vroeg uit waren gegaan. In de avond zijn we bij het strand gaan eten. In een restaurant/club, genaamd Shoko. Erg lekker eten! Daarna zijn we terug naar het hotel gegaan en rustig een filmpje gekeken.
Zaterdag hebben we de bustour gedaan, zo konden we (vooral Jamie) Barcelona het beste zien. We zijn toen bij Sagrada Familia er als eerste uit gestapt en daar omheen gelopen, en heb ik er wat over kunnen vertellen haha. Daarna weer op de bus gestapt en toen een aantal stopt verder er weer uitgestapt bij Parc Güell, ik was er nog nooit eerder geweest. En het blijkt echt een heeeeel groot park te zijn ö In de bus krijg je oortjes waardoor je informatie over gebouwen enzo te horen krijgt, toen is er ons vertelt dat het park 15 hectare groot is.. Toen hebben we daar in het park rond gelopen. Bij een bepaald deel moest je betalen om het te zien, dan kom je echt bij de banken die Gaudí heeft gemaakt. Maar je kon er ook boven lopen waardoor je alsnog een mooi uitzicht had op de banken, het dorp dat Gaudí heeft ontworpen en gemaakt en op heel Barcelona. Het weer op zaterdag was echt top. Lekker warm waardoor je op sommige momenten lekker in je shirtje rond kon lopen. Daarna zijn we na een broodje gehaald te hebben, terug op de bus gestapt. Ondanks dat de zon scheen, was de wind boven op de bus toch wel erg koud. We hebben de bustour afgemaakt er vlakbij ons hotel op een punt uitgestapt en naar het hotel terug gegaan. Toen rustig aan omgekleed om terug naar de stad te gaan om een restaurant te vinden om wat te gaan eten. Een super leuk tentje gevonden wat goed vol zat, alleen werkten er wel chaggo mensen. We zaten alle twee bomvol maar hadden nog wel een plekje over voor een koffie/warme chocomel van de Starbucks. Toen terug gelopen naar een metro station en terug naar het hotel en weer rustig een filmpje gekeken. Eerst zouden we wat drankjes ergens gaan drinken, maar ik was ondertussen goed verkouden geworden en had niet veel energie over om dat te gaan doen.
Zondag was het zelfs een nog mooiere dag, kwa weer. We hadden nog een hele dag samen, dus zijn we eerst door het park gelopen wat vlakbij het hotel lag en een dierentuin erbij heeft zitten, Parc Cuitadella, met een mooie grote fontein! Daar even een lekker kopje koffie gedronken in het zonnetje. Daarna hebben we de metro genomen naar de kabelbaan in Barcelona. Hier heb je een super mooi uitzicht over heel Barcelona. We zijn toen uitgestapt op de top van de berg wat weer in een park ligt en zijn toen rustig naar beneden gaan lopen. Van onder aan de berg weer verder gegaan naar het strand. We hebben die dag zo rond de 20 km gelopen :o Daarna zijn we even op het strand uit gaan rusten en daarna door gelopen om ergens een drankje te gaan drinken. Dit deden we bij een bekende tent wat in het weekend een grote club is. Waar het normaal is dat een colaatje en een ice tea samen al 12€ is!! Nadat we wat bij de Burger King hadden gegeten was het tijd om de koffers te halen bij het hotel en naar Plaza Catalunya te gaan. Daar hebben we nog even op een bankje gezeten en toen was het weer tijd om afscheid te nemen.. :( Wat lastig blijft, maar erbij hoort als je ervoor kiest om naar het buitenland te gaan. Het was een super weekend en heb er van genoten, en heeeeel veel gelopen en weer veel gezien en lekker weer gehad.

Nou, weer een lang blog getypt, maar dit was het weer voor deze keer.
Tot de volgende keer maar weer!!

Laughing

Adeuuuu!! xxx

Reacties

{{ reactie.poster_name }}

Reageer

Laat een reactie achter!

De volgende fout is opgetreden
  • {{ error }}
{{ reactieForm.errorMessage }}
Je reactie is opgeslagen!